GLASOVNO ISKANJE JE ZA VEDNO SPREMENILO SEO

Ko se je leta 1987 začel predvajati film Zvezdne steze: Naslednja generacija, se je vsakdanji pogovor z računalnikom gotovo moral zdeti zelo oddaljena znanstvena fikcija. Toda glede na razvitost glasovnega iskanja nam ne bo treba čakati do leta 2364, da se bo to zgodilo.

Glasovno iskanje je najhitreje rastoča vrsta iskanja, kot gre sklepati iz govora, ki ga je marca na SMX West imel Behshad Behzadi, glavni inženir podjetja Google Zürich. Že 55 % najstnikov in 41 % odraslih vsak dan uporablja glasovno iskanje, pri čemer njihov delež samo narašča. Privlačnosti glasovnega klepeta ni mogoče zanikati, saj je hitrejši, ne zaposluje rok, dovoljuje opravljanje več nalog hkrati ter je ‘kul’ (zlasti za generacijo Y).
Z izboljševanjem tehnologije postaja glasovni klepet vse zanesljivejši. Tako je pred dvema letoma stopnja pojavljanja besede “error” (napaka) znašala več kot 20 %, medtem ko se trenutno na to besedo naleti v 8 % primerov — velik preskok v kratkem času.

Po besedah Behshada je prihodnost v konverzacijskem iskanju. Ne le prepoznavanju glasu, ampak tudi njegovem razumevanju — tj. iskanju, ki se odziva na naravne fraze z interpretiranjem pomena in konteksta uporabljenih besed. Googlov cilj je spremeniti glasovno iskanje v “najučinkovitejšega mobilnega pomočnika, ki vam pomaga v vsakdanjem življenju, da se lahko osredotočite na pomembne stvari”.

Zelo malo ljudi tipka na isti način, kot govori, posebej pri iskalnih poizvedbah. Kadar tipkate, sprejmete neko vrsto umetnega hitropisa, zato npr. v iskalno vrstico vnesete “vreme Ljubljana”. Kadar govorite, bržkone zastavite celotno vprašanje: “Kakšno je vreme v Ljubljani?” Ta vzorec velja tudi za poizvedbe z glasovnim iskanjem.

Ko programi, kot so Google Now, Siri in Cortana, postajajo bolj priljubljeni in njihovo programiranje bolj izpopolnjeno, je vse pomembneje, da se iskalniki naučijo interpretirati naravne fraze. V ta namen si Google prizadeva za vključitev posebnosti in značilnosti govora v svoje programiranje glasovnega iskanja.

 

s-market-logo-v2

 

 

 

Avtor: P. Žagar

kontakt

vir

Posted in RAČUNALNIŠKE NOVICE and tagged , , .